Blogger Templates

Pages

Sunday 29 July 2012

Sehari Jalan jalan di Singapore



JB - Singapore, memang kejap sangat lah. tambang bas plak murah giler, RM 1 je. tak payah rebut tempat duduk dalam bas, diri jek 5minit sampai...haha...ni pengalaman pertama aku g singapore tau, sebab alang2 da ade passport. aku g dengan member aku, berdua je. aku bawak keta then tinggal kat city square (CS), pastu aku jalan kaki pergi ke CIQ, mak ia..jalan kaki dr CS nak ke imegresen pon, ya ampun letih ko.. tp kentalkan jugak semangat, sebab nak berjalan punya pasal...hahaha...aku tukar duit tak banyak pon.. malaysia kite 100,tukar sane dapat 39$$ je.. target bukan tuk shopping kan.so boleh la...tapi kalo bawak anak, compem tak cukup. tau jela kalo bawak budak.. macam2 nak mintak. air ke makan mahal. klo air kat sini singgit. kat sane 2$ = RM 5.tu baru air ok...makan lom lagi..haha.. aku jalan kat sane guna MRT je, kalau kat malaysia kite panggil LRT. topup card EASYLINK 10$, pastu korunk naekla MRT nak merayap kemana..aku ciap g orchard, pastu little india, pastu g sentosa lagi...ni aku tunjuk gambar jela ea..malas nak tulis..hehe






aku sampai rumah kol 10.30 malam...menangis kaki aku kena dera jalan banyak...haha..apepon dapat juga aku ke negara jiran yang sekangkang kera ni.



Terima kasih. kalau suka jangan lupe Like!!

No comments:

Post a Comment

korunk tinggalkan comment kat sini, nanti aku bace!!