Blogger Templates

Pages

Wednesday 6 June 2012

Cameron Highland Dis 2011



Kalau orang cakap cameron highland, kite mesti da pikir "wah sejuk, bestnya, tak payah econ" tol x? hehe.. aku pon sama lah pikir camtu. aku tak pernah g cameron highland sebelum ni tau, sedih kan.just dengar orang cerita jek. tapi dari dengar orang ceritala, aku nak sangat pergi sana. lagi pon aku pikir tempat tu tak jauh, naek keta sampai la. So, bincang punye bincang aku pon jadi la pergi.

pagi nak bertolak tu, ciap2la masak nasi lemak, buat sambal segala. macam nak pergi berkelah..hehe, tp lom smpai, dalam keta da licin. jauh gak upanya, dari kl ke sana ambik masa dekat 3jam jugak, dengan jalanny y berbelok2 agak bahaya 2.akhirnya sampai.. terus check in hotel WIRA. hotel ni murah, lepas2 ada 2 katil quen, ok sgt la tu kan. setakat nak tido je.bole la....hehe.. masuk bilik air, nak basuh muka, ya ampon..sejuk sgt airnya, cam air batu... keras terus kulit muke..hahaha. siap2 keluar terus jalan smpai malam...

tempat pertama pergi...hehe, just tuk bergambar je

 dekat ladang cactus.bunga cactus ni 3pcs /rm10 sahaja!!! murah ke mahal..

 Ladang TEH BOH, sebelum nak mendaki kena minum teh kat kafe teh boh ni, baru ada semangat nak g tengok ladangnya...

 pertengahan puncak ladang teh boh, ujan start turun, so aktiviti mendaki tak dapat diteruskan..hehe

 kalau tak silap ni dekat ladang lebah. nak MADU boleh datang sini beli..pelbagai size ada.

last aktiviti kiteorang tolong petik daun teh...haha.

kesimpulannya..haha, cameron highland ni best jugakla..tapi tak boleh pergi lama, sebab macam tak ada ape sangat je, sehari da cukup tuk abis pusing 1 cameron 2..haha..but penat plak kan..so pergila 2 or 3 ari sahaja.. yang paling aku suka pasar malam, macam2 ada jual, sambil jalan, sambil makan jagung..sedapnya..



Terima kasih. kalau suka jangan lupe Like!!

No comments:

Post a Comment

korunk tinggalkan comment kat sini, nanti aku bace!!